Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Warunki współpracy dla pośredników

Składać czy nie składać - czyli o różnych formach druku

Ulotki składane

29.09.2020

Składać, czy nie składać 

Niektóre treści są tak obszerne, że nie mieszczą się na wydrukach jednostronnych. To zdarza się szczególnie w przypadku, gdy mówimy o małoformatowych nośnikach. Jeśli nie możemy zamieścić treści na jednej stronie, to może warto zastanowić się nad wyborem opcji dwustronnej, czyli formy składanej.

Jaką formę wizytówki wybrać?

Wizytówki są tradycyjną formą przedstawiania się oraz wymiany kontaktu. W związku z rozwojem nowych mediów wizytówki nie są elementem niezbędnym, raczej konwencjonalnym. Są eleganckim i pożytecznym nośnikiem informacji. Odpowiednie użycie wizytówki jest zawsze w dobrym guście. Zazwyczaj nie umieszcza się na nich zbyt dużej ilości informacji, ale mimo wszystko warto wykorzystać możliwość ich złożenia. Wizytówki składane sprawdzają się wtedy, gdy chcemy, aby nasze informacje były odpowiednio wyeksponowane i wyglądały estetycznie. Możliwość umieszczenia treści na wielu stronach pozwala na zachowanie odpowiedniej relacji informacji do przestrzeni, a przestrzeń jest kojarzona z luksusem. Im jej więcej, tym bardziej luksusowo, elegancko, formalnie. Minusem składania wizytówki jest to, że traci ona swoją poręczność, i zajmuje więcej miejsca. 

Ulotka, którą czyta się dłużej 

Ulotki to poręczne formy drukowane służące przekazywaniu informacji. Czasem jednak ich poręczność koliduje z ilością treści. W taki wypadku warto pomyśleć, czy nie lepiej odpowiadałyby nam ulotki składane, na których można więcej zamieścić.  Ulotkę składaną trzeba rozłożyć i przejrzeć, co wiążę się z zaangażowaniem ciała odbiorcy. To nie pozostaje bez znaczenia dla zaangażowania w przekaz ulotki. Umieszczenie przekazu na wielu stronach daje swobodę artystyczną, a przez swoją nietypowość przyciąga uwagę odbiorcy. Podobnie jak ulotki kwadratowe, których forma jest równie nieoczywista, a przez to interesująca. 

Przygotowanie materiałów składanych

Ulotki czy wizytówki składane są trudniejsze w aranżacji niż te nieskładane. Ich przygotowanie wymaga odrobiny wyobraźni przestrzennej. Nie wystarczy przygotować jednej strony, którą zobaczymy na ekranie komputera, musimy wyobrazić sobie, w jakiej relacji do siebie pozostaną poszczególne części naszych materiałów. Zastanowić się, które informacje zawrzeć na pierwszej stronie, czy zdecydować się na wydruk dwustronny, jak poszczególne strony zaaranżować. Ważne jest też odpowiednie przygotowanie materiału do wydruku, zgodnie z wymaganiami drukarni. Zalety tego typu rozwiązania są jednak w wielu wypadkach tak duże, że warto podjąć się tego trudu. 

 

Wróć do listy wpisów blogowych