Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Warunki współpracy dla pośredników

Rodzaje plakatów

plakaty
rodzaje plakatów

16.03.2021

Rodzaje plakatów

Plakat to jedna z najatrakcyjniejszych form promocji. Plakaty pełnią funkcje: użytkową, perswazyjną, estetyczną. Umożliwiają prezentacje informacji oraz ekspresję artystyczną. Dzięki nowoczesnym technologiom nawet niewielka ulotka może pełnić funkcję plakatu. 

Rodzaje plakatów

Podział plakatów na grupy jest możliwy ze względy na przeznaczenie plakatu oraz formę graficzną. Można wyróżnić poszczególne rodzaje plakatów: plakat polityczny, propagandowy albo awangardowy (porewolucyjny). Oprócz plakatów politycznych są również plakaty reklamowe, a także plakaty teatralne, filmowe, muzyczne, sportowe. Plakat naukowy, czyli poster to stosunkowo młody typ plakatu, służący do prezentacji naukowych informacji na konferencjach. Znanym i powszechnie cenionym typem jest plakat polskiej szkoły plakatu. To plakat, który ma przede wszystkim walory artystyczne i estetyczne. Rodzaje plakatów są rozmaite. Warto jednak pamiętać, że każdy z nich jest sposobem artystycznej wypowiedzi. Dlatego plakat jest jedną z najbardziej cenionych form drukowanych. 

Nie tylko plakaty 

Plakaty zawsze były artystyczną formą wypowiedzi. Reklamowały, przekonywały, informowały, ale przede wszystkim były przyczyną estetycznych doświadczeń odbiorców. Świat od czasów pierwszego plakatu bardzo się zmienił. Informacji do przekazania jest więcej i większa jest też konkurencja w walce o odbiorcę. Warto zatem uczynić każdy element promocji, na wzór plakatów, dziełem sztuki. Ulotki A3 mają wielkość zbliżoną do niewielkiego plakatu. Łatwo sobie zatem wyobrazić, że stają się one atrakcyjną wizualnie formą przekazu. Pomimo niewielkich rozmiarów również ulotki A4, ulotki A5, a nawet bardzo małe ulotki A6 mogą stać się dziełem sztuki. 

Reklama musi być ładna

Rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że coraz więcej informacji jest gromadzonych i przekazywanych za pośrednictwem Internetu. To doskonała okazja do rozwoju materiałów drukowanych.  Dotychczas ulotki zawierały cenne informacje, bloki tekstowe. Dziś wystarczy odnośnik do strony internetowej albo kod QR. Dzięki temu ulotka może stanowić odrębną formę artystycznej wypowiedzi, niewielkie dzieło sztuki. To spowoduje, że odbiorcy będą zainteresowani samą ulotką jako produktem. Zabiorą ulotkę do domu i na spokojnie, w miłym nastroju, który ulotka wywoła, zapoznają się z ofertą. Nie ma uniwersalnego przepisu na sprzedażowy sukces, ale wiedza o tym, że ludzie rzeczy piękne odbierają jako dobre jest uniwersalna. W oparciu o tę wiedzę powinny być projektowane nowoczesne ulotki. 

 

Wróć do listy wpisów blogowych