Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Warunki współpracy dla pośredników

Sztuka prezentacji - jak przedstawić klientom nowy produkt?

Reklama nowego produktu
Jak zareklamować nowy produkt?

01.09.2020

Sztuka prezentacji - jak przedstawić klientom nowy produkt?

Premiera nowego produktu lub usługi, która wchodzi do oferty firmy, to bardzo szczególny, newralgiczny wręcz z punktu widzenia marketingu moment. Aby nowość nie przeszła bez echa, musi zostać dobrze przedstawiona. Zobacz, jak to zrobić!

Komunikowanie nowego produktu lub usługi – podstawowe informacje

Każdy nowy produkt i usługa przynajmniej w założeniu powinny być odpowiedzią na właściwie zidentyfikowaną potrzebę konsumenta. I właśnie podkreślenie tego faktu powinno stanowić samo sedno komunikatu promocyjnego.  

Nie można jednak zapominać o starych produktach oraz usługach. Nowy element oferty należy przedstawić jako kontynuację dotychczasowych starań firmy o dobro jej klienta, który zawsze powinien być w centrum uwagi.

Najlepsze formaty do zaprezentowania nowego produktu lub usługi

Jeśli chodzi o poligraficzne materiały promocyjne, to najbardziej oczywistym wyborem w przypadku prezentowania nowego produktu czy usługi są foldery reklamowe, a także katalogi reklamowe (np. katalogi klejone, katalogi spiralowane, katalogi szyte). Rzadziej używa się takiego nośnika jak ulotki, ale one też - ze względu na sporą elastyczność - mogą bardzo dobrze się sprawdzić w komunikowaniu nowości. 

Jeżeli wybór odpowiedniego formatu do prezentacji nowego produktu lub usługi zostanie już dokonany, to wypada zastanowić się nad jego formą. Przede wszystkim trzeba przemyśleć warstwę wizualną, a także skomponować treść. Relacja między tymi elementami jest bardzo ważna. Od tego, czy zostaną zachowane odpowiednie proporcje, będzie zależeć sukces nośnika reklamowego, na którym światu zostanie zaprezentowany nowy produkt lub usługa. 

Druk formatów prezentujących nowy produkt albo usługę

Po stworzeniu projektu, który uwzględnia balans pomiędzy formą oraz treścią, należy zadbać o jego należyte wykonanie. Chodzi o wybór drukarni, która wykona dany nośnik reklamowy z zachowaniem norm wysokiej jakości, a także dotrzyma zobowiązań terminowych w realizacji zlecenia.

Premiera nowego produktu lub usługi zazwyczaj wiąże się z konkretną datą, która również ze względów wizerunkowych nie może ulec przesunięciu. Spóźnienie drukarni w realizacji zamówienia może mieć w tej sytuacji bardzo niemiłe konsekwencje. Można wybrnąć z tego zagrożenia, decydując się na usługi sprawdzonych firm drukarskich, które dysponują nowoczesnym sprzętem oraz wykwalifikowaną kadrą go obsługującą. W odpowiednim wyborze mogą pomóc rekomendacje dotychczasowych klientów, którzy są zadowoleni z poziomu usług. 

 

Wróć do listy wpisów blogowych