Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Warunki współpracy dla pośredników

Niezanikająca magia ulotek reklamowych

Ulotki reklamowe

15.09.2020

Niezanikająca magia ulotek reklamowych

Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Jednak warto pamiętać, że reklama w tym formacie, jeśli została źle zrealizowana, może działać na naszą niekorzyść. 

Ulotna, ale skuteczna ulotka reklamowa

Ulotki należą do druków bardzo... ulotnych. Rozdawane na ulicy mogą bardzo szybko trafić do kosza lub - co gorsza - zostać rzucone na chodnik. Jednak jeśli nawet do tego dojdzie, wcale nie znaczy to, że ulotka okazała się nieskuteczna. Osoba, która ją wyrzuciła, mogła choćby kątem oka zajrzeć do jej treści, a to już z punktu widzenia marketingu całkiem duże osiągnięcie. Reszta zależy od treści. Jeżeli została odpowiednio sformułowana, to istnieje duża szansa na to, że w pamięci wspomnianej osoby utkwi jakiś jej fragment.

Kiedy wybrać właśnie ulotkę reklamową?

Ulotki reklamowe sprawdzą się zarówno w działaniach promocyjnych prowadzonych na dużą skalę, jak i w tych bardzo skromnych, sprowadzających się np. do reklamowania czegoś w obrębie konkretnej części miasta. Oczywiście w przypadku dużych kampanii reklamowych trudno sobie wyobrazić sytuację, że to właśnie na ulotce zostanie oparty cały ich ciężar. Będą one wówczas stanowić raczej uzupełnienie komunikacji marketingowej, a nie jej sedno. 

Wyznaczniki dobrej ulotki reklamowej

Jakie czynniki sprawiają, że ulotka staje się dobrym, czyli przede wszystkim skutecznym nośnikiem reklamowym?

W pierwszym rzędzie istotnych cech ulotki stoi jej forma. To właśnie wizualna atrakcyjność jest wstępnym warunkiem ogólnej skuteczności. Można sformułować stwierdzenie, że jeżeli ulotka nie przyciąga uwagi, to jest martwa. Druga płaszczyzna odpowiadająca za sukces ulotki to jej ogólna komunikatywność. Chodzi o to, czy w sposób jasny, klarowny, precyzyjny informuje ona odbiorcę o zamierzeniu osoby, która postanowiła użyć tego środka reklamy. Ulotka ma tylko kilka sekund na dotarcie do świadomości odbiorcy. To bardzo mało. Trzeba więc zdawać sobie sprawę z wagi każdego słowa. Ogólna zasada mówi, że im krócej, tym trafniej. Warto ją wcielać w życie, aby nie pogrzebać skuteczności ulotki już na samym wstępie. 

Skuteczny druk ulotek reklamowych

Drukarnie internetowe oferują szeroką gamę formatów ulotek. Wystarczy wymienić ulotki A3, ulotki A4, ulotki A5, ulotki A6, ulotki kwadratowe czy ulotki składane. Wybór odpowiedniego zależy od sposobu dystrybucji, a także od  koncepcji formy oraz objętości treści. W przypadku wszelkich wątpliwości zawsze można techniczne kwestie formatu skonsultować z pracownikami drukarni.

 

Wróć do listy wpisów blogowych