Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Warunki współpracy dla pośredników

Jak zaprojektować ulotkę, którą każdy będzie chciał wziąć?

Projektowanie ulotki reklamowej
Jak zaprojektować ulotkę reklamową?

01.12.2020

Jak zaprojektować ulotkę, którą każdy będzie chciał wziąć? 

Ulotki bardzo często kojarzą nam się z niemiłym doświadczeniem bycia zaczepianym na ulicy, a ich wygląd nie zachęca do tego, aby ją ze sobą wziąć. Można jednak zaprojektować ulotkę, którą będzie chciał wziąć każdy z naszych potencjalnych klientów. 

Ulotka jako forma komunikacji wizualnej

Nie każda ulotka musi być wypełniona tekstem i fatalnej jakości zdjęciami. Warto zaprojektować ulotkę, która nie będzie zawierała tekstu, a będzie jedynie zaproszeniem do zapoznania się z ofertą danej marki. Ulotka może być po prostu ciekawą ilustracją, atrakcyjną grafiką, czy ładnym obrazkiem, który przedstawiciel grupy docelowej będzie chciał zawiesić na ścianie. Pod atrakcyjną treścią wizualną możemy zawrzeć informację o stronie internetowej, na której odbiorca znajdzie dokładne informacje na temat naszej oferty. Rozwój nowoczesnych technologii, w tym marketingu internetowego wymusza innowacyjne podejście do tradycyjnych form promocji. Ulotki wcale nie muszą konkurować ze stroną internetową czy reklamą w Internecie, mogą je uzupełniać albo kierować do nich odbiorcę. 

Ulotki A3, czyli małe plakaty

Ulotki A3 są stosunkowo duże, dzięki czemu mogą odgrywać rolę niewielkiego plakatu. Powinniśmy je zaprojektować tak, aby przykuły uwagę potencjalnego odbiorcy. Jeśli chcemy zareklamować szkołę tańca, to na ulotce może znaleźć się ładna ilustracja podobną do plakatów, które tworzył Lautrec. Osoba, która zobaczy, że ktoś rozdaje ładne obrazki, chętnie zabierze obrazek ze sobą, aby zawiesić na ścianie, podarować bliskiemu albo po prostu na niego popatrzeć. Pod ilustracją możemy zawrzeć krótką informację o oferowanym przez nas produkcie oraz odnośnik do strony internetowej. Ulotki A3 są zbyt duże, by swobodnie je przeglądać, dlatego forma plakatowa będzie dla nich bardziej odpowiednia. 

Ulotki A4, ulotki A5 i ulotki A6 – jak wykorzystać potencjał formatu? 

Ulotki A4 są wielkości standardowego zeszytu. Są stosunkowo duże, ale wygodne w użytkowaniu. Ulotki A4 również mogą być ilustracją albo grafiką. Ich zaletą jest to, że są stosunkowo łatwe w dystrybucji, a na pewno łatwiej niż ulotki formatu A3. Jedna strona ulotki może stanowić atrakcyjną wizualnie ilustrację, natomiast druga może zawierać najcenniejsze informacje o produkcie albo usłudze. Ulotki A5 i ulotki A6 są dużo mniejsze, a dzięki temu koszt ich produkcji też jest niewielki. Warto zadbać o to, aby ulotki A5 i ulotki A6 nie tylko reklamowy mniej lub bardziej ekskluzywny produkt, ale same stały się ekskluzywnym produktem, pożądanym przez konsumentów. Oprócz atrakcyjnej wizualnie grafiki ulotki powinny zostać uszlachetnione poprzez dodanie warstwy lakieru albo folii satynowej lub błyszczącej.

 

Wróć do listy wpisów blogowych