Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Warunki współpracy dla pośredników

Backlight – co światło ma wspólnego z drukiem?

Backlight
Backlight – co światło ma wspólnego z drukiem?

06.04.2021

Backlight – co światło ma wspólnego z drukiem?

Choć pojęcie to brzmi nieco egzotycznie, to tak naprawdę spotykamy się z nim codziennie, w praktyce. Ten rodzaj nośnika reklamowego jest naturalną częścią miejskiego krajobrazu. 

Backlight - co to jest i co ma wspólnego z reklamą? 

Backlight, to rodzaj nośnika reklamowego. Charakteryzuje się tym, że jest zazwyczaj podświetlany od tyłu. Z taką reklamą spotykamy się na przystankach autobusowych, na budynkach, przy drogach. Specjalny materiał, jest tak stworzony, że przepuszcza padające od tyłu światło. Dzięki temu uzyskuje się efekt świecenia. Materiał backlight ma grubość 210 mikronów. Dzięki temu możliwy jest wydruk naprawdę dużych formatów. Jego zaletą jest to, że pozwala on na uzyskanie bardzo intensywnych barw, szczególnie w nocy. 

Jak wykorzystać podłoże w kampanii reklamowej?

Każda kampania reklamowa obejmuje szereg, różnorodnych działań. Niektóre kampanie wymagają kontaktu z odbiorcą za pośrednictwem wszystkich dostępnych kanałów. Umieszczenie w przestrzeni miasta podświetlanych plakatów i banerów sprawi, że przekaz dotrze do większej liczby osób. Taka reklama jest też estetyczna i imponująca. Podświetlony plakat ma w sobie coś z nierealności. Jest połączeniem reklamy tradycyjnej i tej, która wyświetla się na ekranie komputera. Wizualnie przypomina reklamę internetową, ale działa tam, gdzie internet nie sięga – w żywej tkance miasta. To zwiększa szansę na kontakt przypadkowego odbiorcy, każdego mieszkańca miasta, z treścią reklamową. Kontakt nie tylko w dzień, gdy inne plakaty i banery są widoczne i konkurują o uwagę odbiorcy, ale kontakt w nocy. Jeśli zostanie on umieszczony w strategicznym miejscu, to stanie się jedynym widocznym przekazem. 

Banery to nie wszystko – jak wesprzeć kampanię?

Oczywiście umieszczenie w przestrzeni miejskiej plakatów i banerów nie wystarczy, aby odnieść marketingowy sukces na szeroką skalę.  Dlatego warto wesprzeć je dodatkowymi formami promocji. W celu rozszerzonej prezentacji produktów, usług, wydarzeń, wybranej oferty warto posłużyć się materiałami, takimi jak: foldery i katalogi. Można wybrać katalogi klejone. Ich zaletą jest duża estetyka wykonania. Wśród bardziej wytrzymałych można wyróżnić katalogi szyte (oprawa zeszytowa). Alternatywą dla tych dwóch podstawowych rodzajów są katalogi spiralowane. Ważne jest to, aby ich forma wizualna nawiązywała do podświetlanych plakatów. To pozwoli na szybką i sprawną identyfikację materiałów jako wspólnego przekazu, którego twórcą jest jeden nadawca. 

 

Wróć do listy wpisów blogowych